Saturday, November 27, 2010

LIKE UNLIKE

Assalamualaikum dan selamat sejahtera hendaknya. Wahhh, mcam cikgu bm dah aku. Haha. Okayy la tu kan, mne thu esok2 xde keje, apply jadik cikgu pon okehh gak. Huuuu. * boleh ke jadik cgu aku nih? * Mlas macam hape ntah.


Haii blog, lame ko menyepi ek? skali2 tu misscall2 la tuan ko nih. Kasi hint skit yg dia tu dh lame tk jenguk kann. Ape? Ko xde kedit? Hailohh ko ni pon. Spoill mood la. Haha. Bukan ape ye tuan2 & puan2, penulis agakk busy di sem baru ni. Ptg2 dh rajin trun pdang skrg ni. Ade je yg nk di-keluar-kan peluhnya tu. Main beskal la * gaya tk penah main je, haha *  , jogging la * jogging la sngt kann * , and yg tebaru aku try, main tennis. Wahhh, best gilakk * walopon mcm hape je kn * tp at least aku main la jugak, ko ? xde kan? haha. Muke dpt main tennis habis riak la kann. Dgn raket prince tu. Perghh, mmg bergaya gila. Haha

Haaa. Pnjg gila intro kann. Mulut murai ke hape ko ni atera? haha. Emm, like unlike? biasa la kan, sume org ade bnda yg dia suka, yg tk suke la. Aku pn mcm tu gak. Sbb aku normal :p kalo sume suka tu or sume tk suka, sah sah la ko gila kan, tak pon tah alien dari planet mane ntah.

YESS

Aku tersangat la anti @ pantang ngan org yg bile tgh exam ni, haa, ade yg duk jerit2 kecil 'yess' . Hoi, kau saiko aku tahu ? Agakk aa dowh, mnde ni relate kot ngan mental. Even pakar pon ckap mcm tu. Tak yah nk disangkal-sangkal lagi ye. The way kau ckap yess tu dh buat aku down tahu? Ek enna, mcam kau je yg boleh yess kan. Tah tah soalan tu je yg yess.  Yang laen? No no no no nobody but you. Lalala, nyanyi jap. Hooooii, kau nak ke soalan laen tu, aku pulak yg ckap yess? Huuuu, kau jgan, kau jgan. Jgan smpai aku ckp yess for all question, even aku tk dpat jawapan lagi pon. Haha,ni yg rase tanduk nk tumbuh ni. Hikhikhikk. Kau jgan smpai aku naek stage then announce : Yess, dapat jawab semua. Haa. Mau satu dewan maki aku nanti kan. Dan jgan plak smpai aku ckp : Ya Ampunn, tk de ke soalan yg mncabar minda sket? Huuu, tu dh masuk bab kerek nk mati la plak kan. Bukan salah aku okayy, kau yg menyebabkan aku berbuat demikian. Wahh, ayat nak bagus * bak kate lcturer economy aku * Kawan, ke nak suruh aku buat surat kt HEP sana nu haa, sruh diorang kuarkan arahan tambahan ketika mnduduki peperiksaan. Haaaa, kau jangan * aku suka dowh ayt 'kau jgan' ni. Hahahaaa.




MEE KUNING

Ni lagi satu spesis yg aku tak suke. Hailohh. Memang anak tekak aku tk dapt nk terima la bnda ni. Ntah knape, nak kate sejak yg ade kes kapur ke hape ntah dolu2 tu, tk jugak. Memang dari kecik2 dulu smpai dh besar sebesar alam ni ha, mmg aku tk dpt menerimamu wahai mee kuning. :D  Kalo mama masak tu, mmg sengaje nk bagi aku kebulur la kan. Hahah, tapi tk la belagak sngat. If pergi rmah org, then tuan rumah serve mee kuning, aku mkan je. Jaga hati tuan rumah, bak kate mama. Tapi makan dlm kuantiti yg sedikit je la, untk mkan smpai bertambah tu, mmg tak la kan. Tu pon kalo lapar sngt je la. If perut ni dh ade skit2 alas ape2, mmg senang je aku ckp kt tuan rmah tu : Takpe la aunty, dah makan tadi. Kenyang lagi ni. Huuu, sorry ye aunty2 sekalian, tipu jap. Agagaga, Kalo mama dh siap msak mee ni, mmg aku keluar carik makanan laen aa. Dari aku ngadap mee kuning tahap cipan ni. Buatnye aku muntah karang, haa. Mula la nk ngade2 suruh mama masakan yg best2 yg aku suke je kan. So, baik awal2 aku je yg cepat2 keluar carik makanan sndiri. Alaa, setakat McD tu dgn rumah aku yg sememangnya dlm bndar, 2 minit je kalo aku naek moto. McD tu dh mcm nenek aku punye je. Hahaaa.



Kalo nk ckp psal like plak, mmg patbelas hari pon tk habis kan. Hahaha, sbnrnye nk share yg psal yess ngan mee kuning ni je ngan korang. Lagi aku punye unlike ialah :

  1. Oren. Segala tok nenek oren mmg aku tk suke, dari gula2 ke, ice-cream ke, air ke, ubat ke, kuih ke. Hape2 yg bekaitan dgan oren mmg aku tak suke. Tp ade satu je yg ngam dgan aku : Tropicana Twister :p sebab, mmg best okay. Thanks to IQA adik aku yg paksa aku mnum, bru aku thu sedap. * hoi, aku promote name kau ni. Tepuk sket *



  2. Telur rebus. ---> takde sebab knape aku tak suke. Jangan tanye okayy?  Ade org ckap kalo mkan telur rebus, nnti kntut busuk. Betol ke? Bukan ke kalo kentut, sememangnya busuk? Tak payah tnggu makan telur rebus pon kan.

  3. Sos tomato. Tak best la. Tak rockk giteww sos tomato ni. Chili la baru chill. Hahaaa. Tpi kan, mmg ade dowh org yg mmg tak boleh mkan sos cili. Muka kalo termakan tu, ya ampunn. Pucat habiss. 






Haa, itu sahaja lah untk entry ni ye. Jumpa lagi di waktu yg sama dan hari yg sama. Hahaaa. Mcam dh ade program kt tv je kan. 



Cincau,
Atera Alyani.

3 comments: