Saturday, October 1, 2011

LAMEE BRO!

Assalamualaikum.

What? Aku takde class sebab pakai baju Brands Outlet? LAME sebab pakai baju 3helai-rm50? Well, aku orang miskin.Tak mampu nak pakai Zara, Dorothy Perkins, Thomas Sabo *okayy thomas sabo tak jual baju*

Tapi at least aku support brand Malaysia. Kau? Duk bangga dengan Zara kau tu, ke hulur ke hilir duk tayang. Ni la orang kita. Ye, aku mengaku aku ada jugak beli brand luar *bukan Zara okayy?* , tapi aku at least tak kutuk orang yang pakai local brand. Kau ni memang membangkitkan kemarahan ramai orang nih!

Ye, aku tahu kau banyak duit. Lantak kau laa nak pakai baju yang rege 8k sehelai. Tapi at least, please bro. Respect people. They'll respect you back. Simple human law. Muka handsumm duit bertimbun tapi mulut macam longkang, tak kena jugak bro. Tak perfect omputih cakap.

Buat penat je mak ayah hantar sekolah private bagai, tapi last-last jadik macam ni. Level kau lagi rendah dari orang yang tak sekolah. Come on la bro! Tak pun, ape kata bak sini sikit baju Zara, Topman kau tu. Kasi aku pakai, baru laa samaa kan? Takde dah nak kutuk-kutuk, cunn?? Memang tak laa kan. Puihh =.=

So, moral of the cerpen is : mulut kasi jaga okayy? Setiap manusia tu ada hati, dan senang terguris. Kalau kita nak orang respect kita, kita kena respect orang terlebih dahulu. Ada paham? *kalau tak paham kena masuk darjah 1 balik kau nih! Lalalaaa~~

Me,
AAA.

No comments:

Post a Comment