Saturday, September 17, 2011

Stesen Seterusnya

Assalamualaikum.

Okayy, dah datang mood nak menulis panjang2. Jangan ada yang muak termuntah sudahh! Hahaa. So, aku sekarang telah bergelar pelajar Ijazah Sarjana Muda Sains Kepujian Pengurusan Pelancongan, Fakulti Pengurusan Hotel dan Pelancongan. Dimana? Di UiTM Kampus Bandar Melaka (KBM). Bak kata rektor (pengarah) aku disini, " kampus bandar Melaka, so 1 bandar ni kepunyaan kita ye" . Okayy Dato' , anda sangatt lawakk :)

As usuall, orientasi week sangat menjengkelkan =.= Betul2 mencabar kesabaran aku yang suam-suam kuku sahaja ni. Ohh kakak2, tolonglah! Kami dah besar okayy? Bukannye budak tadika. Grrr. Full stop. Ungkit benda ni balik just make me dizzy. Lalalaa.

okay aku blurr jap. dngr lagu suju, Superman dulu baru boleh sambung :)

So, kolej kediaman aku ni jaraknye 500meter dari bangunan campus. Kau mampu? Hahaa. Ingin aku tekankan disini ye tuantuan puanpuan, aku kena berjalan mengunakan kaki size 8 ni tiap2 hari. Fuhhhh ^.~ Tapi takpelah, dah ini yang aku pilih. Aku kena belajar menerimanya. Lagipon, untuk 1 semester sahaja. Panjang umur, next sem dapat rumah kat bangunan Yayasan Melaka, InsyaAllah. Dekat sikit ngan campus. 

At fisrt, memang aku cuak sangat2. Sebab aku jenis malas nak kenal orang baru, aku malas nak senyum2 kat senior2 (memang aku tak suka seniors) Aku malas nak cope ngan classmate housemate etc etc. Aku malas nak cope ngan environment baru. Paling aku malas ialah time ice breaking. Perghh, terbaik punya malas lah untuk yang satu ni. Sebab, aku ni kalau bercakap suka yang mengarut-ngarut je. Yang main taram je ranting all the way tu aku sukaa lah. Kalau nak kena formal-formal bagai ni mana aku sukaa!! Grrr. But, at last. I managed jugak untuk semua ni. For future's sake. Come hell or high water, this is what I choose. What I want. Gambatte Atera!! *kita tunggu sama2 lagi 3 tahun ape akan jadik. heheee.

Love,
Atera Alyani.

No comments:

Post a Comment