Sunday, May 27, 2012

superwoman masuk kerja

Aritu aku jadik Superwoman lagi. Mama calling2, bilang sama aku katanya mau ke Bukit Jalil ada jualan. Diajaknya gue turun ShahAlam sama dia. Diturutin aja perintahnya. Iya iyalah bukannya apa ada di Melaka kalau aku stay deh. 


So storynya bermula petang khamis. Usai saja test LAW419, terus aku minta namja2 didalam kelas ngantarin aku ke Melaka Sentral ( juga dicampur sedikit paksaan, ya aku ngaku deh ) Kiranya mau beli tiket ShahAlam. Ya kalau ada, terus aja deh kesana. Kelas CRS hari Jumaat di-skip aja bisa deh kayaknya. 


Mahu dijadikan cerita ini cerita Superwoman, tiket ke ShahAlam nya ada pukul 6.45, lagi 30menet dari waktu belian. Terus aku beli. Makan bentar d Mekdi, baham Keju Berganda sama icecream. Namja2 tadi masih setia menemani. Kupikir mereka risaukan aku. Tetapi hampeh. Mahu dibelanja rupanya. %$#&@$%^


Maka, ke ShahAlam aku petang itu jam 6.45 petang. Sampai disana jam 9 gitu. Dijemput sama mama di station. Lantas kami pergi makan di Seksyen 24. Belakang rumah Aunty Ju. Aku nya iya la makannya dikit aja. Karna udah janjian sama Kura2 mau ketemu di Uptown, mau makan Char Kuey Tiaw.


Sampai aja dirumah, aku main sama adik2 kecil Afiq, Anis, Aisyah. Alan nggak ada, lagi di asrama. Tunggu punya tunggu, akhirnya sampai juga Kura2 di depan rumah. Tinggal aja helmetnya di rumah. Nak ke uptown dari rumah tak perlu helmet. Itu kawasan sudah aku cover deh abang2 polisi nya. Hahaa


Ke uptown malam itu sama skuter ego without helmet kedua-duanya. Lagian, motornya dibawa lawan arus. Jimat masa deh. Hihii. Kami pusing2, jumpa kedai Char Kuey Tiaw. Makan punya makan. Minum minum. Makan juga itu otak2 yang diletakkan di atas meja kami. Dikasi 5, habis 5 kesemuanyaa.


Sudah penat bergelak ketawa, mau pulang sudah. Kura2 pergi beresin bilnya makanan. Usai bayarnya, kami langsung mahu pulang. Tapi ada deh abang2 yang gatal mengeluarkan suara2 tikus. Suittt suittt.


Aku pikir hishh orang ini gatal benar. Terus kami jalan aja tanpa menghiraukan mereka. Eh bentar aja, ada lelaki yang ngikut. Dicuitnya bahu Kura2. Dibilangin : DIK, OTAK2 BELUM BAYAR LAA!


Ya Allah! Malu gila deh aku saat itu. Kukira orang gatal mau mengurat, rupanya abang otak2! Malu banget deh. Terus Kura2 bayar lagi. Kami cepat2 blah dari uptown. Malu banget sihhh.


Okayy sudah penat. Entri ni sangatlaa takde motif. Entah ape jadahnye aku tune slang Indon? Hahaa


Superwoman malu,
Atera Alyani.

No comments:

Post a Comment